Skip to main content

Jouw klanten laten werven door een callcenter

Een goede aanpak om nieuwe klanten te krijgen

Een callcenter is een ideale manier om nieuwe klanten te krijgen. Cold calling is een techniek waarbij er naar een potentiële klant gebeld wordt zonder dat deze ooit interesse getoond heeft. De klant weet dus nog niet wie jullie zijn. Het is daarom vrij lastig om aan cold calling te doen. Bij een goed callcenter met het juiste personeel weten ze echter hoe dit werkt. Met voldoende inzicht, techniek en doorzettingsvermogen weten ze bij een callcenter hoe ze potentiële klanten kunnen overtuigen van jouw product.

Zelf klanten laten bellen door je personeel

Je kan ervoor kiezen om zelf klanten te bellen of je kan ervoor kiezen om een callcenter in te huren. Zelf klanten laten bellen door je personeel is meestal ver van ideaal. Het personeel is hier niet voor opgeleid en het is meestal erg duur om je managers te laten bellen. Een optie die wel mogelijk is, is het maken van een intern callcenter. Door een afdeling op te richten waar jullie je eigen telemarketing verzorgen kan je als bedrijf stukken goedkoper uit zijn. Je personeel moet in dit geval wel goed opgeleid zijn. Wil jij je eigen telemarketeers laten opleiden? Dan raden we je aan om te kiezen voor Binnen Verkoop Ondersteuning. Hier kunnen ze jouw personeel perfect opleiden.

Een callcenter inhuren voor het werven van je klanten

Je kan er ook voor kiezen om een callcenter in te huren. Dit is vaak een betere optie voor kleinere bedrijven. Als klein bedrijfje heb je niet altijd de mogelijkheid om een hele afdeling op te starten voor de telemarketing. Het uitbesteden van deze klus is in dit geval vaak goedkoper. Ook in dit geval is Binnen Verkoop Ondersteuning een goede optie. Hier bezitten ze het juiste personeel om jouw producten door te laten verkopen. Al het personeel van Binnen Verkoop Ondersteuning is zorgvuldig geselecteerd. Zo weet jij zeker dat de telemarketing helemaal in orde is.

Binnen Verkoop Ondersteuning

Binnen Verkoop Ondersteuning is dus een callcenter waar ze je tevens ook de mogelijkheid bieden om je eigen personeel op te laten leiden. Er zijn weinig bedrijven waar ze zo goed zijn in telemarketing als bij Binnen Verkoop Ondersteuning. Hier boeken ze daadwerkelijk resultaat. Dit komt doordat ze bij Binnen Verkoop Ondersteuning met een plan van aanpak werken. Door vooraf een goed plan te maken en het personeel goed op te leiden boeken ze hier meer resultaat dan bij veel andere callcenters. Dit callcenter is dan ook ontzettend aan te raden om je klanten acquisitie aan uit te besteden.

Meer werk voor jouw accountmanager

Met een goed callcenter zullen er veel afspraken gemaakt kunnen worden met potentiële klanten. Het enigste dat hierna nog moet gebeuren is dat je accountmanager de klant nog eens overtuigd. Een groot voordeel is dat de klanten al serieuze interesse hebben voordat zij bij je accountmanager aan tafel komen. In de meeste gevallen is het op dit moment dus al zo goed als zeker dat de potentiële klant gebruik wil gaan maken van jullie producten of diensten.